- Una ciutat adaptada a les necessitats dels nens és millor per a tothom
- El 22 d'octubre del 2015, va inaugurar un congrés d'educació a Madrid sobre els drets dels infants.
- És inacceptable que l'escola d'avuí dia s'assembli tant a la que Tonucci va anar fa setanta anys.
- Experiències com conèixer el barri, sortir de l'escola i trobar artesans, convidar persones a l'escola, s'estan perdent.
- S'ha acabat l'aliança familia-escola.
- A Itàlia és normal que un nen arribi a casa amb una mala nota i el pare li digui que no es preocupi, que l'endemà l'hi arreglarà amb una amenaça a l'escola.
- L'escola ha perdut la capacitat per dialogar.
- Els mestres no surten de l'escola; anem enrere: tornem al llibre de text i a un programa.
- Les escoles confien massa en les lleis.
- L'únic que pot canviar l'escola és el mestre, d'aixó n'està segur.
- S'ha perdut l'oportunitat de pensar com s'ha de formar un mestre capaç
- És possible que els professors d'ara expliquin coses dels llibres de Tonucci, però aixó no canvia res si el mètode és el mateix.
- A la formació, els professors no aprenen res útil per a ensenyar. La teoria no val en els moments crítics, sino l'espontaneïtat.
- El lema "escoltar i deixar": Escoltar allò que els nens volen dir-nos i deixar-los fer i viure experiències.
- El control excessiu no els deixa cap esquerda per poder desenvolupar la seva autonomia: els obliga a dir mentides.
- Tonucci pensa que diu coses de sentit comú que no mereixen un aplaudiment, que si causa tant d'impacte és perquè encara estem molt malament.
- Els nens continuen passant gana, morint per malalties banals com diarrees o xarampió. Segueix l'analfabetisme.
- Article 12: L'infant té dret, així que tingui un judici propi, a expressar la seva opinió en tot el que l'afecta i a veure com aquesta opinió és atesa.
- Article 31: L'infant té dret al descans, al lleure, al joc i la participació en activitats culturals i artístiques.
- Els anys més importants de la vida són els primers. Els grans aprenentatges, com el temps i l'espai, es donden en aquesta etapa.
- Avuí es tenen pocs fills perquè s'ha perdut la percepció que ser pares és un privilegi.
- Als primers mesos es creen els fonaments, poc a poc, però com no es veuen no hi pensem.
- Els primers tres o quatre anys, l'activitat fonamental dels nens és el joc uncional.
- L'agradaria que tots els nens poguessin jugar amb els seus veïns a la porteria, sense queixes ni perills.
- No als cartells de prohibició, s'ha de fer als alcaldes responsables.
- No al tancament dels nens en espais vigilats on guardar-los literalment.
L'entrevista sensera la podeu trobar a la web del diari Ara
No hay comentarios:
Publicar un comentario