En el pas de l’estadi sensoriomotriu al preoperacional, quan comença a aparèixer el joc simbòlic. Als dos anys d'edat, l'activitat de jugar és individual, no interactuen en funció del joc i en general no comparteixen les joguines, encara que poden usar-les de manera alternada.
Seure junts a dos infants d'uns dos anys no és suficient perquè juguin junts, i això és així perquè és el normal i esperable a aquesta edat, no perquè "no es portin bé" o perquè siguin de diferent sexe. El joc simbòlic, de representació, en el qual es juga al "com si”, es desenvolupa de manera paral·lela entre l'any i els dos anys d'edat: un noi pot estar al costat de l'altre, però l'activitat de jugar és individual, no interactuen en funció del joc i no comparteixen les joguines, encara que poden usar-los de manera alternada, perquè el joc paral·lel és un tipus de joc solitari encara que sigui en companyia d'altres.
A partir dels tres anys els nens descobreixen als altres i poden començar a realitzar jocs amb ells, cosa que fan fonamentalment imitant. Per exemple, si un està de peu, s'asseu de cop al terra i es riu, els altres faran el mateix.
No hay comentarios:
Publicar un comentario