- Escollir tenint en compte els interessos de l’infant.
- Pensar en les capacitats que té.
- Tenir en compte les seves necessitats.
- Comprar sempre pensant en les normes de seguretat.
1. Discapacitat motora
2. Discapacitat auditiva
3. Discapacitat visual
4. Infants amb discapacitats psíquiques
- Que es manipulin mitjançant tècniques motrius controlades pels propis nens i nenes.
- Que els polsadors o botons siguin molt accessibles i fàcils d’accionar.
- Que les seves peces siguin fàcils de encaixar.
- En estructures grans tipus mobiliari (cuines, bancs de treball…) que les seves dimensions permetin introduir les cadires de rodes, o que possibilitin un senzill desglossament en mòduls per a poder utilitzar-los desmuntats sobre una superfície.
- Que permeti un fàcil accés a totes les seves possibilitats o funcions.
- Els jocs de taula que disposin d’antirelliscant per la part inferior.
- Que no s’hagin de fer moviments massa ràpids o que es pugui regular els temps de resposta.
- Que no obliguin a efectuar moviments simultanis (p.e. polsar dues tecles alhora).
- Les joguines amb so han de tenir control de volum i sortida opcional d’auriculars per poder adaptar-lo al nivell auditiu de l’infant.
- Si té efectes sonors, han d’anar acompanyats d’altres efectes perceptius per aquests infants (llums, imatges, vibracions…).
- Per evitar acoblaments es necessari consultar un especialista que ens orienti en la elecció depenent del tipus d’audífon que utilitzi cada infant.
3. Discapacitat visual
- Que tinguin un disseny senzill, realista i fàcil d’identificar al tacte.
- Que incloguin objectes o complements fàcils de manipular.
- Que incorporin efectes sonors i distintes textures.
- Que no incloguin peces massa petites o que permetin una còmoda i ràpida classificació de les mateixes al tacte.
- Que els seus colors siguin molt vius i contrastats ( negres, blancs, brillants…) que poden ser percebuts per infants amb discapacitat visual. Però sobretot potenciar aquesta visió per baixa que sigui.
- Que siguin compactes i no es desmuntin fàcilment.
4. Infants amb discapacitats psíquiques
- Sovint els infants amb discapacitats psíquiques tenen d’altres discapacitats associades i s’han de fer la selecció pensant en aquestes.
- Per tal d’escollir la joguina més adequada per a un infant amb discapacitat psíquica hem de pensar en una joguina que s’adapti al seu nivell intel·lectual, maduratiu i físic.
- Les joguines didàctiques per a ús escolar són una bona opció per aquests infants ja que ajuden desenvolupar les seves capacitats d’aprenentatge de la manera més atractiva per a qualsevol infant, jugant.
Font: Joguina Segura.coop
No hay comentarios:
Publicar un comentario