En aquest context s’hauria de definir la intervenció socioeducativa en dues línies:
- Adaptar els objectius i els elements d’organització i avaluació del projecte per aquells nens o nenes amb discapacitat o una altra necessitat específica per tal de cobrir les seves necessitats de manera satisfactòria.
- Treballar amb la resta dels companys i companyes valors i actituds de sensibilització i col·laboració i ajuda vers aquells infants que precisen una atenció especial.
- Nens i nenes amb alteracions comportamentals i conductes asocials, derivades de desavantatges sanitaris, econòmics, socials i/o culturals. Ex: Baralles de clans a la Mina de Barcelona. Per intervenir a través del joc:
- S’haurà d’instaurar l’aprenentatge d’hàbits, conductes socials i valors. Ex: Joc del Twister.
- Procurar que l’infant desenvolupi autoestima i seguretat. Ex: Vídeo del bebè que puja la paret tot sol.
- Seran uns bons instruments les dinàmiques de grup i els jocs cooperatius. Ex: Màquina d’escriure, rentar el cotxe, carrera de sacs, etc.
- Nens i nenes nouvinguts que per carències lingüístiques o per un nivell de coneixements socials i culturals baixos requereixin una atenció especial. Ex: Nen que ve de Xina i no entén per què en Carnestoltes es porten mitjons de diferents colors o s’enterra la sardina. Per intervenir a través del joc:
- S’haurà de facilitar de manera prioritària que els infants adquireixin una certa competència lingüística.
- Actuacions en que nens i nenes siguin partícips del nou espai, de la nova cultura i costums.
- Actuacions destinades a que la resta de companys i companyes puguin viure i conèixer la cultura i costums dels infants nouvinguts. Ex: any nou xinès.
- Es poden utilitzar jocs de paraules, dinàmiques de comunicació, jocs de simulació, festes, sortides, etc.
- Nens i nenes amb discapacitats sensorials, físiques o psíquiques. (Cecs, sords, amb síndrome de down, etc.) Per intervenir a través del joc:
- La tasca de l’educador o l’educadora és la de cooperar i complementar les consignes d’intervenció dels especialistes,
- Estratègies metodològiques i organització dels recursos adequada a la discapacitat de l’infant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario